Comunicat de la PCP davant la derogació de la Llei de Senyes d’Identitat

«La tortura no és cultura, no és identitària, no és BIC.»

La Plataforma Carles Pinazo, amb totes les organitzacions i persones que la formen, celebrem la presentació a tràmit per les Corts Valencianes de la proposició no de llei per a l’abolició de la “Llei 6/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de reconeixement, promoció i protecció de les senyes del poble valencià”. Per suposat, refermem el nostre suport a aquesta iniciativa.

Celebrem la coherència de les forces polítiques que signen la proposició en compliment dels seus compromisos, adquirits mentre el PP treia els últims profits de la majoria absoluta que ha perdut. Celebrem que aquesta coherència siga plena, sense que l’abús d’una majoria absoluta deixe cap rèdit.

Recordem que la Plataforma Carles Pinazo realitzà una campanya front a l’expedient per a la declaració del linxament de bous al carrer com a BIC i l’impuls a les càtedres taurines del 2012, que acabà amb el ridícul procediment portat a terme per a bloquejar la signatura d’un informe contrari al si del Consell Valencià de Cultura. La Universitat de València i la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles sí que el signaren, i l’expedient hagué de ser arxivat. El 2015, només acomplir-se el termini establert per la Llei del Patrimoni Cultural Valencià i apressats per la fi de la legislatura, el PP tornà a la càrrega per la via ràpida, amartellant les lleis vigents.

Recordem, també, que aquesta llei de senyes imposava com a identitat valenciana una pràctica que és estranya per a la majoria del territori i de la seua població, que és frontalment rebutjada per moltíssimes ciutadanes i ciutadans per implicar un ús i un abús dels animals, amb molts costos en vides humanes i animals i amb unes inversions de recursos públics inadmissibles, permanentment camuflades o directament ocultades per la majoria de les administracions públiques malgrat les seues obligacions de transparència en la gestió.

I recordem especialment que la llei, vigent mentre no siga abolida, implica la vulneració de drets fonamentals, estipulant formes de discriminació per raó d’opinió i d’exercici de la llibertat d’expressió, així com de represàlia pels mateixos motius. La llei de senyes amenaça les persones i organitzacions animalistes que lluiten pels drets dels animals de ser excloses de l’accés a ajudes públiques pel desenvolupament de qualsevol de les seues activitats i possibilita la retirada de les que ja estiguen concedides.

Per tant, l’abolició d’aquesta llei serà un acte de restitució dels drets de la ciutadania que ens referma en el nostre treball en defensa del reconeixement dels drets dels animals a la vida, a la llibertat i a la integritat, a no patir cap tortura ni linxament públic que només es justifica en els interessos econòmics d’una minoria.